Hoe Google Ads kan bijdragen aan meer bezoekers, leads of omzet.
Waarom sta ik nooit bovenaan?
Een veel gestelde vraag vanuit mijn klanten. Ze hebben zoveel tijd en aandacht gegeven aan hun website maar nog steeds staan ze niet op positie 1 in de zoekresultaten bij Google. Hoe kan dat nou?
Eigenlijk is dit een heel simpel antwoord en dat is Google Ads. Met behulp van Google Ads kan jij advertenties maken voor je bedrijf die Google vervolgens gaat tonen indien mensen zoeken op specifieke zoekwoorden.
Je herkent Google Ads aan het woordje “Adv” wat je vaak voor een zoekresultaat ziet staan.
Wat zijn Google Ads?
Google Ads is het advertentieplatform van Google zoekmachine. Elk dag zoeken miljoenen mensen via Google naar specifieke onderwerpen, producten of informatie.
De zoekresultaten die hieruit komen zijn organisch en betaald. Organische zoekresultaten zijn gratis en afgeleid vanuit een goede SEO strategie. Dit betekent een goed werkende website met de juiste content die Google herkent als relevante antwoorden op jouw vraag.
Betaalde zoekresultaten zijn dus de advertenties van Google en hierbij betaal je per click.
Hoe werken Google Ads?
Dit is niet zo even in een paar korte zinnen uit te leggen maar we als voorbeeld een schoenenwinkel uit Amsterdam nemen die nette herenschoenen verkoopt. We gaan hier advertenties voor schrijven en koppelen deze aan bepaalde zoektermen zoals, nette herenschoenen, mooie leren schoenen, herenschoenenzaak Amsterdam, etc.
Op elke zoekterm doen we ook een bieding, oftewel wat mag het kosten als mensen op onze advertentie klikken. Hoe unieker de zoekterm hoe lager de kosten. Kies je echter voor een algemene zoekterm dan bestaat de kans dat je meer per klik moet betalen. Het is dus noodzaak om deze zoektermen zo goed mogelijk te onderzoeken en de juiste eruit te pikken.
Google veiling
Indien Google een zoekopdracht krijgt voor nette herenschoenen dan kijkt hij in de database welke advertenties hier op aansluiten. Daarbij kijkt hij ook naar de biedingen. De advertenties die het beste aansluiten op de zoekvraag met de meest gunstige waarde winnen de “veiling” en zullen worden getoond.
Ik hoor je dan denken, oh dus als ik meer betaal dan de concurrent dan win ik altijd? Het antwoord daarop is NEE. Google checkt op meer dan 200 punten en bepaalt zo wie er wint. Het kan dus best zijn dat jouw website veel gebruiksvriendelijker is, relevanter en dat jouw bieding een stuk lager was dan die van jouw grootste concurrent. Het is dus heel belangrijk om op alle punten goed te scoren en zo dus de minste kosten per klik te maken en natuurlijk de hoogste conversie.
Voordelen Google Ads
Google Ads heeft veel pluspunten
- Gericht adverteren
- Meer zichtbaarheid
- Je betaalt per klik
- Resultaten zijn goed te meten
- Klanten die via Google zoeken zitten vaak verder in het aankoopstadium = hogere conversie.
Elke Google Ads campagne kan dus veel opleveren maar het is wel van cruciaal belang dat deze goed wordt ingesteld.
Hoe kan ProjectMonk jou helpen?
Samen met mijn team vol Google Ads experts helpen we jou graag. We bepalen samen de doelstellingen, kansen en onderzoeken jouw markt.
Aan de hand daarvan gaan we een plan opstellen, budgetten vastleggen en de campagnes instellen. Na jouw goedkeuring gaan de campagnes live en zullen we beginnen met wat testbudget om zo alles te gaan finetunen.
Nadat we genoeg data hebben verzameld, weten welke zoekwoorden en advertenties scoren, dan pas gaan we opschalen waar nodig.
Op deze manier kunnen we het maximale rendement behalen. Uiteraard kan jij 24/7 meekijken met in de rapportage tools.
Contact
Vrijblijvend een keer sparren?
Heb je toffe ideeën, vragen, mooie uitdagingen of wil je gewoon even sparren. Bel, mail of laat een berichtje achter. Ik neem binnen 24 uur contact op.
- 06 820 840 11
- rene@projectmonk.nl